Hier lag het rooster
De kromme punt van het propellerblad
Er is een stuk afgebroken
Zo hoort het
De kromme punt van het propellerblad
Het bewuste rooster
Flinke klap geweest
Demontage: eerst de spinner
De spinner eraf
Zo moet je een propeller monteren
Trekbouten eraf
Propeller zit er nu los op
De twee punten krijgen het draaimoment van de krukas; de bouten zijn alleen voor de trekkracht
Wat zullen we er eens mee doen?
Proploze krukas
De kap eraf
Duidelijk zichtbaar de motor met daaromheen het witte brandschot
Onderkant losmaken
En eraf.
Het wordt nu een beetje kaal.
De vacuum pomp voor de instrumenten
Olie uit de motor
Boven- en onderkap
In het midden het olieverzamelvat, linksonder het witte geval met de drie aansluitingen is het oliesysteem die op-de-kop vliegen mogelijk maakt (inverted system)
Het witte is het oliefilter; de blauwe kabels komen uit een van de magneten voor de ontsteking
Krukas, startmotor (rechtsonder de krukas) en dynamo (linksonder de krukas)
Eerste stuk brandschot weggehaald
Rest van brandschot weghalen
De heel kleine pijpjes zijn voor de directe brandstofinspuiting bij een koude start
Cylinder met al zijn aansluitingen; je ziet ook de 2 bougies aansluitingen per cylinder, 1 boven en 1 onder
Luchtinlaat eraf
Het wordt kaler en kaler
Uitlaat eraf
Kaler en kaler
Uitlaat
Vacuum pomp
Slangen en kabels losmaken. Onderaan de motor (onder het witte plaatje) zit de carborateur
Koffie!
Alles is nu los
Alles is nu los
Takel
Zonder motor valt het vliegtuig achterover
Takel
Takel aansluiten
Takel omhoog
Laatste bouten los
En daar hangt 'ie
Helemaal los
Op naar de auto
In de auto zien te krijgen
In de auto
De restanten
De restanten
De restanten
Hij staat in de auto
Hij staat in de auto
Goed vastgebonden
De restanten
De restanten
De restanten
Afdekken
Afdekken
En de boven- en onderkap er weer op
En de boven- en onderkap er weer op
Zielig...
Zielig...