Categoriearchief: Zonder tweets

Praag 2008, dag 1

Het is niet gegaan zoals het bedoeld was; het plan was om een vliegtuig te huren en samen naar Praag en Berlijn te vliegen.
Helaas struikelde ik anderhalve week voor vertrek over een stoeptegel, ging voorover, en verstuikte mijn pols; ik loop nog steeds met verband om mijn pols. Vliegen is niet verantwooord – dus is het vliegtuig afbesteld, en zijn we vandaag, koninginnedag, per auto vertrokken richting Praag.

Deze eerste dag is dus vooral auto (en file-)rijden, Vincent doet de eerste en derde stint, ik de tweede. We rijden niet direct naar Praag, maar stoppen eerst in Bad Elster, een duits plaatsje aan de grens met Tsjechie dat bekend is om zijn natuurlijke bronnen waar wij morgen, voordat we doorsteken naar Praag, ons tegoed zullen doen aan deze bronnen.

Na inchecken in een hotelletje beginnen we een wandeling richting het dorp om ergens wat te eten. Onderweg komen we een openlucht eet- en drink gelegenheid
tegen waar heksen een drank bereiden. Navraag leert ons dat het een plaatselijk gebruik is op de avond voor hemelvaart; in het bijliggend meertje zien we een heks op een bezemsteel in het water staan, na terugkomst van ons diner zien we dat van die heks alleen een smeulend vuurtje over is…

Meevliegen met de Catalina PBY

Vliegclub ACHA heeft een nieuw bestuur sinds vorig jaar, en het nieuwe bestuur is begonnen met allerlei nieuwe activiteiten. Een van die activiteiten is het organiseren van leuke voor de leden, en deze keer is het het organiseren van een vlucht met de Catalina PBY. Dit vliegtuig is gestationeerd op Lelystad en kan 16 passagiers vervoeren; het is ooit ontworpen als watervliegtuig en later is het ontwerp aangepast zodat het ook op land kan starten en landen.

Het was wel ontzettend leuk en bijzonder dat we een keer met zo’n kist mochten meevliegen, en 3 waterlandingen op het IJsselmeer te maken. Mocht je het leuk vinden: ga naar de Catalina site, en vlieg zelf ook een keer mee!
Ik hoop dat er meer van dit soort aktiviteiten komen.

Zie ook mijn eerste fotoreportage met mijn nieuwe fotocamera.

Sneak Preview: Funny Games U.S.

Funny Games U.S. is een vreemde, enigszins spannende film over twee jongens die van huis naar huis trekken en families terroriseren en vermoorden. En dat doen ze dan wel op hun eigen manier.

Ik heb me prima vermaakt met de film; het kijken absoluut waar.
Voor degenen die ook kijken naar hoe een film opgenomen is is er wel wat te beleven, er zit een scene tussen die misschien wel 10 minuten duurt, opgenomen in 1 shot dus.
Ook de muziek trekt nogal de aandacht.

Armin Only

Eind vorig jaar is Armin van Buuren gekozen tot de beste DJ van de wereld, en vandaag begint zijn nieuwe wereldtour. Hij draait vannacht een set van 9 uur; tenminste volgens de aankondiging.

Wij kwamen zo rond half 12 binnen, maar er was nog geen Armin te bekennen op het podium, hij stond ergens achter de buhne plaatjes te draaien. Pas rond een uur of 1 ’s nachts kwam hij tevoorschijn.
In december had ik Armin ook al gezien, en dat was een heerlijke set. Vannacht kwam hij erg langzaam op gang (hij moest dan ook 9 uur vol draaien) en verderop in de nacht werd het steeds leuker.

Erg lang zijn Vincent en ik niet gebleven (Mijndert bleef wat langer), dit had veel te maken met mijn pols. Mijn zus was ’s middags langs geweest en had een verband om mijn pols gedaan om wat steun te geven; desondanks leek het een beter plan om de pols rust te geven in plaats van de hele nacht staan dansen.