Categoriearchief: Zonder tweets

Sensanitas

Een goede vriend van Vincent gaat in het ketelhuis van de oud-Van Nelle fabriek in Rotterdam een sauna/gezondheid/huidkliniek, Sensanitas, bouwen. In de fabriek werd vroeger koffie en tabak gemaakt; tegenwoordig is het in gebruik door allerlei bedrijven die iets met ontwerpen te maken hebben.

Het ketelhuis, vroeger in gebruik voor de energievoorziening van de hele fabriek, wordt van binnen voor een groot deel verbouwd, met behoud van veel karakteristieke zaken van het ketelhuis. Aan de buitenkant verandert helemaal niets.

Vandaag was de start van de uitgifte van obligaties voor de verbouw van het ketelhuis. Genodigden werden ontvangen in de Tearoom – een koepel op de fabriek met een schitterend uitzicht over Rotterdam. Daarna volgde een rondleiding door de fabriek, en uiteraard een bezichtiging van het nu nog originele ketelhuis.

We hebben de dag afgesloten met een bezoek aan de sauna Groenoord in Schiedam.

Bram en Eva getrouwd

Bram en Eva zijn getrouwd! Eva is een nichtje van Vincent, en we zijn naar hun trouwerij geweest. De festiviteiten, inclusief de ceremonie, vonden plaats in Hotel de Wereld in Wageningen – daar waar de capitulatie van de Duitse bezetter getekend werd. Dit omdat Bram grote belangstellng voor de 2e wereldoorlog heeft.

Eva had ook iets speciaals in petto – haar passie is dansen, en ze had speciaal voor bram een dansvideo gemaakt die afgespeeld werd vlak na de trouwceromonie.

Tot diep in de nacht werd er gefeest en gedanst op muziek uit de jaren ’90, daarna op naar het treinstation waar een trein voor onze ogen wegreed…

Film: As It Is in Heaven

In filmhuis Springhaver draaide de film As It Is In Heaven, een zweedse film. We hadden gereserveerd, en dat was maar goed ook – de zaal bleek uitverkocht. Alle 52 stoelen.

De film gaat over een dirigent die door zijn perfectionisme er onderdoor gaat. Om er weer bovenop te komen gaat hij terug naar zijn geboortedorp; uiteindelijk kan hij het niet laten, en start een nieuw koor in het dorp waarmee hij uiteindelijk weer op tournee gaat met alle gevolgen van dien.

Een leuke film met veel emoties en zeker voor Zweedse begrippen goed geacteerd.

Overigens wordt het wel weer eens tijd voor een lekkere stevige aktiefilm…

Housewarming na 1 jaar

Gister, 1 april, is het 1 jaar geleden dat Vincent naar ons appartement in Utrecht verhuisd is; mijn verhuizing was op 7 april 2005. Omdat 1 april op een zaterdag valt leek het ons leuk om een soort van uitgestelde housewarming voor Utrechters te geven, en zo gezegd zo gedaan.

We hadden eten geregeld van het cateringbedrijf Dado – daar hadden we al ervaring mee, en dat beviel uitstekend. Zoook deze keer.

We kijken terug op een geslaagde avond, er zijn zo’n 25 mede-utrechters langs geweest. Op naar het volgende feestje!