Categoriearchief: Zonder tweets

Polen 2006: Dag 1

Een van de koren waar Vincent in zingt is Panchanter. Het koor bestaat dit jaar 25 jaar en dat wordt gevierd met 3 concerten in Wroclaw in Polen, op donderdag (hemelvaart), vrijdag en zaterdag. Aanhang mag mee met de reis, en dat laat ik uiteraard niet schieten.

Vandaag is een reisdag – we reizen met de auto van Reinilde; ook de zus van Reinilde, Veronique, rijdt mee, dus ik zit met 3 zo nu en dan zingende koorleden in de auto.

Veronique was gisteravond al bij ons aangekomen. Reinilde stond tegen achten voor de deur, en na een kopje koffie zaten we om twintig over acht in de auto voor de tocht van zo’n 1000 kilometer.
Na twee tussenstops in Duitsland (waar we prompt andere koorleden tegen het lijf liepen) kwamen we in Polen aan, en was er nog 200 kilometer te gaan tot aan Wroclaw over een vreselijke hobbelweg. Tweederde van dat traject is ondertussen (met europees geld) opgeknapt, de rest wordt aan gewerkt; het moet toch echt een drama geweest zijn toen over de hele lengte die hobbelweg genomen moest worden.

Om kwart voor acht ’s avonds waren we in ons hotel Orbis Wroclaw. Tot ieders verrassing, ook de organisatie, was er eten geregeld in het restaurant van het hotel.

Na het eten, wat Zloty’s uit de muur trekken, en een paar vodka’s was het bedtijd.

Film: De Da Vinci Code

Vandaag is de publiekspremiere van de film De Da Vinci Code. Gister was de voorstelling voor de pers, en die was niet echt laaiend enthousiast over de film.
En terecht – ik ben wat minder negatief dan de pers, maar in ieder geval is er niet de spanning zoals die in het boek heerst. En uiteraard wordt veel weggelaten; ook wordt hier en daar wat van het boek afgeweken om wille van de tijd – maar dat is niet echt storend.

Desondanks leuk om de boel gevisualiseerd te zien; Tom Hanks zet een goede Langdon neer en de plaatjes zijn mooi. Maar als je twijfelt tussen boek en fim: kies het boek.

Boek: Het Bernini Mysterie

Het Bernini Mysterie is de voorloper van De Da Vinci Code. Wat ik om me heen hoorde moest dat ook een goed boek zijn, misschien nog wel beter dan De Da Vinci Code.

Dus heb ik Het Bernini Mysterie gelezen; De Da Vinci Code vond ik eigenlijk wat spannender, maar dat komt denk ik ook door de leesvolgorde van de boeken. De stijl van het boek, spanningsopbouw en dergelijke is vergelijkbaar, alleen de plot is anders.

Desondanks heb ik ook dit boek met veel plezier gelezen.

Dolfinarium

Mijn neefjes Maarten, Wouter en Casper wilden graag weer eens bij ons komen logeren; voor Casper was het de eerste keer.
Gister was het zover, ik heb ze eind van de dag opgehaald uit Houten, en vervolgens gelijk door naar het station om Vincent op te halen. En natuurlijk naar McDonalds in Hoog Catherijne. Het had niet veel later moeten worden – alles ging dicht om 7 uur ’s avonds in verband met dodenherdenking.

Vandaag zijn we dus naar het Dolfinarium in Harderwijk geweest; dat hadden de jongens nog nooit gezien. Het weer werkte geweldig mee, zon en warm. We hebben enkele prachtige voorstellingen gezien (klik maar eens op de foto links van deze tekst), maar de jongens hadden het zwaar toen we het terrein gingen verkennen.
We besloten wat eerder dan gepland weer huiswaarts te gaan, en prompt vielen ze alledrie in slaap in de auto…

Vliegen: Essen/Mulheim

Vluchtnummer 260

De Pitts van Wouter moest een annual hebben, en omdat het een in Duitsland geregistreerde kist is moet dat onder Duitse supervisie gebeuren.
Wouter vloog zijn eigen kist naar Essen/Mulheim, John en ik erachteraan om hem weer mee terug te nemen. De kist wordt volgende week weer opgehaald.

Ik heb de heenvlucht gedaan; het kostte wat circeltjes hier en daar, kijk maar eens bij de vlucht op het kaartje. Om een of andere reden wilde de radiocommunicatie niet zo vlotten, en moesten we wat 360’s maken voordat we toestemming kregen…