Categoriearchief: Zonder tweets

YES – op 3 juni weer naar Tiesto

Een collega had op de radio gehoord dat Tiesto weer een nacht lang gaat spelen in de Heineken Music Hall. Kaartverkoop start zaterdag 25 maart – vandaag dus.

Ervaring heeft geleerd dat kaartjes voor dit soort concerten in no-time uitverkocht zijn, dus om 10:00 achter de pc.
De verkoop start in eerste instantie alleen via de Tiesto.com website, er zou een banner geplaatst worden op de voorpagina van de site, maar die kwam maar niet. Eindelijk om kwart over 11 verscheen de banner, maar niet op de voorpagina- het verscheen op een pagina waarvoor je ingelogd moest zijn.

Heel snel kaartjes gekocht en gelukt!!

[update – nu, maandag de 27e, zijn er nog steeds kaartjes via de website…]

Boek: De Da Vinci Code

Ik heb het boek al uit: de Da Vinci Code. Ik vond het een ontzettend leuk boek, spannend van begin tot eind.

Er is wel een grote controverse over het boek gaande; in het begin van het boek wordt geclaimd dat veel dingen die in het boek verteld worden op waarheid berusten, maar dat wordt nogal in twijfel getrokken. Een beetje googelen op internet laat zien dat er nogal wat ’tegenstanders’ van het boek zijn.
Verder is de schrijver beticht van plagiaat.

Als je die dingen even buiten beschouwing laat, dan is het gewoon een heerlijk boek. Lezen dus!

Film: Crash

Er was nog 1 filmhuis in Utrecht die we nog niet bezocht hadden: Springhaver. We wilden naar de film Crash, en die draaide daar; dus een mooie gelegenheid om in de Springhaver te gaan eten en de film te bekijken.

De film Crash heeft niet een echt begin of einde; het leven van een aantal mensen wordt gevolgd die op een of andere manier met elkaar te maken krijgen. Veel mensen gaan in de loop van de film anders denken over anderen.

De film is mooi gemaakt, en heeft terecht allerlei onderscheidingen gekregen; wat meer verhaal had ik wel leuk gevonden.

Film: Brokeback Mountain

Brokeback Mountain is een voor Amerikaanse begrippen wat vreemde film: stoere cowboys blijken homosexuele gevoelens voor elkaar te hebben. Wat gelukkig wel weer Amerikaans is (en ook wel in de tijdgeest van toen past), is dat ze toch heterolevens gaan leiden.

De film is prachtig gemaakt, en uitstekend geacteerd; ook de muziek en de omgeving waarin de film gemaakt is dragen in positieve zin bij aan de film. Aanrader!