Categoriearchief: Zonder tweets

De parade

De parade is afgelopen vrijdag begonnen in Utrecht. Vorig zijn we er een keer of 3 naar toe geweest, maar dit jaar valt het grotendeels samen met onze vakantie in Canada.
Vrijdagavond zijn we al even geweest, en hebben we twee voorstellingen gezien; helaas viel een van beiden een beetje tegen, zeker vergeleken bij wat we vorig jaar allemaal gezien hebben. De ander, “het zesde zintuig”, was wel heel bijzonder. Doen dus als je op de parade bent!

Vanavond zijn we weer geweest en hebben we 3 voorstellingen gezien. De eerste viel weer tegen, een bandje dat liedjes speelde; niet echt iets voor de parade.
Maar de volgende twee, “Visnijd” en “Had gekund, maar je weet het niet” waren hardstikke goed.
Na de “Silent Disco” zat voor ons dit jaar de parade er weer op.

Vliegen: Aeorbatics les 2

Vluchtnummer 262

De tweede aerobatics les alweer – en Sebo, de instructeur, is erg tevreden over mijn vorderingen.
Dit keer hebben we weer steile bochten gedaan, en een paar barrel rolls. Verder mocht ik 2x een looping doen; erg bijzonder dat je zomaar achterover over de kop gaat. Het moeilijke is dat je op het juiste moment de juiste handelingen moet doen om er een mooie ronde looping van te maken. Zo niet dat wordt het een erg rare cirkel…

Verder heeft Sebo nog wat rare dingen laten zien – een gewone spin, een spin met het gas erop, en een spin in het horizontale vlak. Erg indrukwekkend allemaal!

Volgens mij vindt Sebo het ook wel leuk met mij – ik kan overal goed tegen, en dat spoort hem aan om mij allerlei gekke dingen te laten zien. Een aantal van die figuren ga ikwellicht zelf nog een keer leren.

Vliegen: Aeorbatics les

Vluchtnummer 261

In rui voor wat gedane werkzaamheden heb ik een aantal lessen aerobatics kado gekregen; vandaag was de eerste les.
De lessen zijn bij Wings Over Holland in Lelystad, mijn instructeur is Sebo, en de kist is de PH-JEJ.

Na de briefing de lucht in, en gelijk aan het werk! Eerst een gewone stijle bocht zoals ik het geleerd heb (45 graden helling), daarna een echte, richting 90 graden! En gelijk maar 3G trekken.
Vervolgens een paar barrel rolls (een soort kurketrekker figuur), en een paar wing-overs (neus omhoog, vliegtuig over een vleugel laten wegvallen, en vervolgens in omgekeerde richting gaan vliegen).
Aan het eind liet Sebo nog wat figuren aanelkaar gekoppeld zien – loop + barrel roll + wingover.
We zijn uiteindelijk slechts 30 minuten in de lucht geweest…

Het is een totaal andere manier van vliegen dan ik gewend was, en het maakte dan ook grote indruk op me. Tot diep in de nacht lag ik de figuren in mijn hoofd te herhalen, een gevoel wat ik nog ken van mijn eerste 20 vlieglessen.

Het smaakt absoluut naar meer – op naar de volgende les!

Walibi World

Al heel lang geleden hadden Annelot, een nichtje van Vincent, en ik afgesproken om een keer naar Walibi World te gaan (het vroegere Six Flags). Vandaag was het zover – Vincent, Annelot, haar vriendin Iris en ik zijn naar de indrukwekkende achtbanen geweest van het park!
Het begon niet al te geweldig, eerst wilden we in de Express (vroeger Superman geheten), maar toen we aan de beurt waren ging de boel kapot. Na een half uur wachten werd ons aangeraden later terug te komen…

Vervolgens naar De Flying Dutchman – en ja hoor: kapot.
Daarnaast is een schommel met draaiend plateau, en die was ook tijdelijk buiten gebruik – iemand had erin gekotst. Na nog even wachten zijn Iris en ik daar toch in geweest.
Vervolgens hebben we met zijn allen de Goliath gedaan, en de Robin Hood, daar zijn de foto’s van. Verder stonden nog de draaimolen, La Via Volta, de wildwaterbaan en de Epress (uiteindelijk nog 2x) op het programma, maar niet iedereen deed alles, ik was de enige die al die dingen gedaan heeft.

Wat mij betreft kan het niet wild en niet vaak genoeg – op naar de volgende keer!

Feestjes pa en ma, en Tryntje

Op 20 juli zijn mijn ouders 45 jaar getrouwd; alleen is mijn zus met aanhang dan op vakantie. Vlak daarna gaan wij op vakantie, dus hebben we het huwelijksfeest wat naar voren getrokken, naar dit weekeinde van 1/2 juli. Bovendien viert mijn nichtje Tryntje dan haar 50e verjaardag in Delft, en dat konden we mooi combineren.

Vrijdagavond was het verzamelen in onze huisjes in het recreatiepark Koornmolen.
Zaterdag eerst op de foto met de hele familie, en daarna zwemmen (vooral onder water). ’s avonds naar het verjaardagsfeestje van Tryntje in Delft. Leuk om ooms, tantes, neven en nichten weer eens te zien buiten een begrafenis om!

Zondag moest er weer gezwommen worden, en hebben we wat rondgereden in de omgeving. Het is er niet meer van gekomen om met zijn allen uit te gaan eten om het 45-jarig huwelijk te vieren; dat houden we nog tegoed.