Categoriearchief: Zonder tweets

Roze zaterdag 2006

Zoals Vincent al schreef is het roze seizoen weer begonnen. Het is vandaag roze zaterdag in Zwolle, en daar zijn we natuurlijk bij.

Gisteravond zijn we aangekomen in ons hotel Fidder – en wat voor een hotel! Het zit in een rijksmonument en is een prachtig Jugendstil hotel op loopafstand van het centrum. Het was aangeraden door de organisatie van de roze zaterdag.

’s avonds hebben we lekker Thais gegeten, en zijn we naar de film geweest, Edge of seventeen, over een jongen die ontdekt dat hij homosexueel is, en hoe zijn coming-out verloopt.
Vervolgens naar het COC waar het gezellig druk was! Het Utrechtse homoleven is niet echt bijzonder, en ik was dan ook verbaasd dat in de provinciestad Zwolle het wel erg gezellig was.

Het weer werkte mee vandaag, en het bier ook; het was gewoon een gezellige roze zaterdag.

Rosé aan zee

Vincent had ergens een reclame gezien voor een rosé proeverij – zo veel proeven als je wilt voor een vaste prijs. Het werd gehouden bij een strandhuisje aan het strand in Scheveningen.
Onder een lekker zonnetje bij niet al te hete temperaturen was het goed proeven; er waren zeker honderd soorten rosé die we gelukkig niet allemaal geproefd hebben. De termen ‘droog en kruidig’ deden al een flinke voorselectie.

Ik vond het erg opvallend hoeveel de smaken uit elkaar liepen van de rosés die er stonden; van heel lekker tot een vreselijke nasmaak.

Ook was er een nederlandse rosé; die wordt gemaakt van druiven uit Twente. Hij was wel te drinken maar beslist geen topper. Toch werd die door het publiek als beste rosé van die dag uitgekozen; ik vertrouw het niet, en de organisatoren vertrouwden het ook absoluut niet. Bij het bekend maken van de uitslag stelden ze voor dat we maar eens op proef-cursus moesten…

Wellicht komen de rosé’s die we het lekkerst vonden nog terecht op Vincent zijn wijnpagina.

Tiësto in Rotterdam

Een week na de Heineken Music Hall was Tiësto in Rotterdam voor een gratis openluchtconcert. In eerste instantie had ik er niet zoveel zin in, maar ’s avonds begon het toch te kriebelen,en zijn we alsnog naar Rotterdam vertrokken.
Het zou om 22:00 beginnen, maar zoals normaal blijkbaar begon hij 40 minuten te laat. Het zou een set worden van anderhalf uur, maar het bleef bij 65 minuten.

De eerste 20 minuten was een beetje warm draaien, maar daarna gingen de remmen los, en was het genieten. Hij dreef op een boot midden op de maas bij Boompjes; er was een mooie laser- vlammen- licht- en vuurwerkshow van gemaakt.

Terug op Centraal Station Rotterdam bleek de laatste reguliere trein 5 minuten geleden vertrokken te zijn; de volgende kans is de nachttrein van 0:59, en die doet er 2 uur over om in Utrecht te komen: die rijdt namelijk via Schiedam, Delft, Denhaag CS, Denhaag HS, Leiden, Schiphol en Amsterdam Centraal naar Utrecht. Vervolgens was de fietsenstalling gesloten, dus moesten we lopend naar huis. We waren 3:30 thuis; en dat voor 65 minuten Tiësto…

Romeo en Julia

Annelot, een nichtje van Vincent, speelde vanavond mee in een moderne versie van Romeo en Julia. Ik was positief verrast, de voorstelling was leuk en onderhoudend; het acteerwerk en tekstvastheid waren wat mij bertreft boven verwachting. Het ging over 2 bendes die tegenoverelkaar stonden, maar waarvan 2 belangrijke personen, Romeo en Juiia op elkaar verliefd werden.

Er was nog een tweede versie van Romeo en Julia, maar die was wat minder onderhoudend; en wel erg ver van het originele thema. Het ging over niet lekker ruiken, deodorant, en aanverwante zaken. Wel grappig, maar versie 1 was leuker.

Website voor Vincent

Ik had Vincent al lang geleden beloofd dat ik voor hem een website zou bouwen, maar het kwam er maar niet van.
Eerst was het een losse pagina met een paar foto’s van het moment dat hij zijn lintje kreeg; later werd het een site met alleen maar foto’s met behulp van gallery.

Maar nu eindelijk is het een site die hij zelf kan beheren: https://www.lorijn.net. Eerst ben ik bezig geweest met Joomla, maar dat beviel me niet erg.
Iemand wees me vervolgens op modx – en dat was wat ik zocht. Daarmee kan Vincent eenvoudig zelf pagina’s maken en aanpassen. Ook zit er een rededelijk goed werkende blog functionaliteit in. Als het echt goed bevalt dan ga ik mogelijk ook deze site omzetten naar modx.

Nou nog een leuke layout…