Categoriearchief: Zonder tweets

Film: Casino Royale

Toen ik nog in Amstelveen woonde ging ik met Harry, die in Amsterdam woont, regelmatig naar de bioscoop. Maar sinds de verhuizing naar Utrecht is dat bijna nooit meer gebeurd.
Tot vandaag.
Vanavond zijn we naar Casino Royale geweest, de nieuwste James Bond film. Het was voor mij even schrikken, een nieuwe James Bond (gespeeld door Daniel Craig) die zijn 00 status nog moet krijgen, James Bond die gemarteld wordt, James Bond die in een ziekenhuis terecht komt, James Bond met niet veel technische snufjes, kortom anders dan anders.

Het is een goede, onderhoudende film, maar ik heb er moeite mee hem een echte ‘Bond’ film te noemen. En dat komt misschien ook omdat voor mij Roger Moore de enige echte James Bond is.

Weissensee: voorbereidingen (7)

Ik wil weer een flink aantal kilometers maken – minimaal 80 wat mij betreft.
Maar dit keer ging het wat minder makkelijk dan op 2e kerstdag – de voorbereiding was niet optimaal omdat ik gisteravond tot 3 uur opgebleven ben; daarnaast was het ontzettend druk op het ijs, en er ontstonden flinke gaten in de bochten.
Uiteindlijk heb ik 76 kilometer geschaatst, de laatste 10 rondjes heb ik niet meer gedaan omdat er net bij ronde 190 een dweilpauze kwam. Voor die 10 rondjes wilde ik niet meer terug komen.

Al snel na het schaatsen zijn Vincent en ik naar een nieuwjaarsborrel gegaan, gevolgd door een saunabezoek. En dat kwam allemaal stevig aan, ik lag vroeg in bed…

Sneak Preview: The good shepherd

Op het raam van de kassa van de bioscoop hing een briefje: “De film van vanavond duurt tot ongeveer 0:35” – een lange film dus. Het bleek The Good Shepherd te zijn. Een film die gaat over een medewerker van de CIA – hoe hij daar terecht is gekomen, en hoe het hem vergaat als CIA man in het buitenland.

De film had van mij wel wat korter gekund, ik vond hem een beetje langdradig. Verder wel goede film.

Parijs 2006: Dag 3

De laatste dag alweer; om 12 uur waren we klaar om uit te checken en mochten we de koffers in het hotel achterlaten. De trein vertrekt rond 7 uur vanavond.

Het regent als we naar buiten gaan; daarom zijn we naar het overdekte winkelcentrum Forum Des Halles gegaan en hebben we een stapel kleding gekocht.

Toen we uitgewinkeld waren zijn we naar een brasserie aan de Place de la sorbonne gegaan om wat te lunchen; daar hebben we van heerlijke franse kaas en ham genoten.
Vervolgens zijn we nog op bezoek geweest bij de Notre Dame. Ook hier was het verschrikkelijk druk, maar de rij bewoog aardig dus we zijn toch naar binnen geweest.

Na een laatste drankje in het Open Cafe hebben we onze koffers gehaald, en zijn we weer richting Gare du Nord gegaan om onze trein te halen. De terugweg reisden we eerste klas – dat zijn wat bredere stoelen, je krijgt een maaltijd aangeboden, en de drankjes zijn gratis. Zo zijn we weer in 3 uur naar Rotterdam gereden waar we geluk hadden: de Thalys kwam iets te vroeg aan, en de trein die we hadden moeten missen naar Utrecht had vertraging. Daardoor waren we nog voor middernacht thuis.

Het was een heerlijke trip; ik ben geen echte winterman, maar het was wel heerlijk om er even samen uit te zijn.

Lees verder

Parijs 2006: Dag 2

Zoals gebruikelijk slapen we tot bijna het einde van het ontbijt, rennen naar beneden, eten, en weer naar boven om rustig te gaan douchen en dergelijke.
Om 12 uur zijn we klaar om verder te gaan met de DaVinci tour; eerst gaan we naar de kerk St Sulpice waar Silas in het boek het geheim denkt te vinden. Vincent vond zelfs de steen die Silas in het boek kapot maakt om het geheim eronder te zoeken.

Buiten de kerk was een kerstmarkt gaande; als een soort lunch hebben we daar bij een standje een pannenkoek met appelmoes en kaneel gegeten, en er een glaasje glühwein bij gedronken.

Het enige wat nu nog op het programma staat voor de Da Vinci tour is het bos Bois de Boulogne. Als we uit de metrohalte komen en richting bos lopen komen we een typisch Frans tafereel tegen: jeu-de-boule spelende oude mannetjes.
In het bos was het op wat honden en baasjes na erg stil, ook alle koffietentjes enzo zijn gesloten. Het zal in de zomer hier ongetwijfeld veel gezelliger zijn.

Hiermee eindigt onze Da Vinci tour.

Vincent was nog nooit op de Eiffeltoren geweest, dus op naar de Eiffeltoren. Het plein stond vol met mensen, maar vol goede moet sloten we achteraan aan een rij. Dat viel tegen, het eerste kwartier was er nog wat beweging, maar daarna stond het stil en zijn we uiteindelijk maar weer vertrokken.
Bij de metrokaartjes hadden we stel kortingsbonnen gekregen – onder andere korting op entree voor het Wijnmuseum en omdat we wel wijn lusten leek ons dat wel een leuk plan. Het is bovendien vlakbij de Eiffeltoren.
Het museum is wel grappig, maar de hoofdzaak was natuurlijk het gratis glas wijn dat je aangeboden krijgt na het bezoek aan het museum.

Het is nog geen borreltijd, dus bedenken we nog wat: een bezoek aan de Sacre Coeur. Flink traplopen dus, en dat viel voor mij niet mee: mijn hakken waren kapot, en daardoor had ik last van mijn knie gekregen. Desondanks boven gekomen, en hebben we in de vooravond genoten van het uitzicht over de lichtjes in de stad Parijs.

Na een aperatiefje en de Moulin Rouge gezien te hebben zijn we naar een klein restaurantje gegaan: Le Divin. Daar hebben we heerlijk gegeten, maar ons wel verwonderd over het feit dat er geen groente en salade bij het hoofdgerecht geserveerd werd; dat maak je tegenwoordig nooit meer mee.

Na een laatste drankje in het Open Cafe was het bedtijd.

Lees verder