Categoriearchief: Zonder tweets

Weissensee: En toen…

… stond het volgende bericht op de website van de organisatie van de weissensee tocht onder het kopje nieuws:

WEISSENSEE, 22 januari 2007.

Het bestuur van de Stichting Wintermarathon heeft tot haar grote spijt het ingrijpende besluit moeten nemen om alle evenementen t/m zaterdag af te gelasten.

Het besluit is genomen na overleg met ijsmeester Norbert Jank. Er is geen garantie dat er de komende dagen veilig kan worden geschaatst. De oorzaak van het niet doorgaan ligt in de onverwachte enorme sneeuwval die vandaag de Weissensee heeft geteisterd. Ook de voorspellingen voor de komende dagen zijn ongunstig.

De enorme sneeuwmassa – het is met name natte sneeuw – drukt enorm op de ijsvloer.
Het is hierdoor niet mogelijk om met groot en zwaar materieel het ijs op te gaan om de sneeuwmassa te verwijderen.

De geraadpleegde meteorologen hebben verklaard dat er een koufront in aantocht is, maar dat zal niet eerder dan in de tweede helft van deze week arriveren.

Er is goede hoop dat er volgende week wel kan worden geschaatst. Het bestuur van de Stichting Wintermarathon bekijkt – in nauw overleg met de ijsmeester en het gemeentebestuur van Weissensee – de situatie van dag tot dag. Over de besluiten wordt u vanzelfsprekend geïnformeerd.

Het is een unieke situatie dat de weergoden spelbreker zijn. In 19 jaar Weissensee is het nog niet eerder voorgevallen dat een reeks evenementen moeten worden afgelast vanwege de slechte kwaliteit van het ijs.

SHIT!

Weissensee: voorbereidingen (9)

Niet mijn beste dag vandaag, soms krijg ik last van mijn knie in de bochten, en dat overkwam mij vandaag al na 20 kilometer. Ik ben dus vrij snel opgehouden om de boel niet te forceren. Gelukkig heb ik geen last bij rechtuit schaatsen, en dat zal toch de hoofdmoot zijn tijdens de toch zelf.

Sneak Preview: Bobby

Bobby gaat over Robert F. Kennedy (bijgenaamd Bobby), of beter gezegd over het personeel en de gasten van het hotel waarin Robert vermoord wordt.
Het is een leuke film – het verrassende is dat de film niet het verhaal vertelt van de moord, maar het verhaal van allerlei mensen die uiteindelijk met de moord te maken krijgen.

De moeite waard om naar toe te gaan, ook om weer eens en stel bekende acteurs te zien.

Weissensee: voorbereidingen (8)

Janna, mijn zus, kon vandaag ook, dus zijn we samen naar de Vechtsebanen geweest ter voorbereiding op de tocht van 100 kilometer over anderhalve week – het komt nu snel dichterbij! Janna heeft zo’n 65 kilometer afgelegd en ik bijna 70, en dat verliep probleemloos.

De omstandigheden bij de Weissensee zien er uitstekend uit, het ijs is glad en 20 centimeter dik. Dat verbaast me op zich wel, ’s nachts vriest het er zo’n 5 graden en overdag is het er 8 tot 10 graden boven nul! Als dat zo blijft dan zou ik het prima vinden, het hoeft voor mij niet al te koud te zijn…

Sneak Preview: Apocalypto

Apocalypto is de film van vanavond – een film waar je tegen moet kunnen. Mel Gibson is de maker van de film, zelf speelde hij in de Mad Max films, en dat kun je merken. Net als Mad Max is Apocalypto een uiterst gewelddadige en bloedige film – hartuitsnijdingen en onthoofdingen genoeg.

De film gaat over gewelddadige indringers die een Maya gemeenschap bedreigen.
Het rustige bestaan in de gemeenschap wordt wreed verstoord als de bewoners door indringers ontvoerd worden naar een door angst en onderdrukking geregeerde wereld; het plan is dat ze daar geofferd worden.

Op zich een goede film, er had alleen een stuk minder bloed moeten vloeien.