Categoriearchief: Zonder tweets

Gran Canaria

Het was weer tijd voor een vakantie. Ik ben met Vincent een weekje naar Gran Canaria geweest. Een weekje zon, zwebad, eten, drinken en slapen. Kortom: heerlijk ontspannend!

We troffen het met het weer: vrijwel elke dag zon, en een beetje bewolking.

Het was erg rustig op het eiland, het schijnt nu de dip te zijn voor kerst en oud/nieuw – dan is het er wel druk.

Op 1 dag hebben we een autootje gehuurd, en zijn we naar het midden van het eiland gereden, naar de top. Daar staat de Roque Nublo, een vreemde rechtopstaande steen op een soort platform waar een man op zijn knieen voor lijkt te zitten te bidden.

De vluchten werden verzorgd door Transavia vanaf Rotterdam. Het grote voordeel ten opzichte van Schiphol is dat het veel kleinschaliger is en alles veel vlotter gaat.
Nadeel van deze vlucht was dat de terugreis eerst naar Groningen ging, en daarna pas naar Rotterdam; dat kostte zo’n anderhalf uur extra reistijd.

Maar al met al een heerlijke uitrustvakantie!

Vliegen: Stadtlohn

Vluchtnummer 233
Vluchtnummer 234

Het weer was schitterend dus kon onze vliegtocht vandaag doorgaan. John moest ik wakker bellen, maar desondanks konden we om 12 uur opstijgen richting Budel, ons eerste doel. John was als eerste piloot.

Vanaf Budel ben ik gevlogen naar Stadtlohn, een veldje vlak over de grens bij Enschede. Het leuke is dat je vanaf Teuge geen vliegplan nodig hebt om hier naar toe te vliegen.
Het veld is nog redelijk goedkoop ook, 8.25 euro voor een landing; ter vergelijking: in nederland ben je al gauw 20 euro kwijt.
In het restaurant hebben een heerlijke typisch Duitse schnitzel naar bnnen gewerkt.

Vervolgens onderweg naar Budel, een veldje onder Eindhoven. Budel had de naam een duur veld te zijn; dat is niet meer waar, de landing kostte ongeveer 20 euro – een redelijke standaard prijs.

Als laatste vloog ik weer naar Hilversum terug waar we een kwartier voor sunset aankwamen. Prima getimed dus!

Al met al een prachtige vliegdag, en dat halverwege november…

Vliegen: landingsoefeningen

Vluchtnummer 232

Zo nu en dan is het een goed plan om wat landingen te maken om ‘in vorm’ te blijven. Vandaag hebben John en ik dat gedaan op Hilversum; helaas mochten we niet echt landen omdat het veld te zacht was, en naar een ander veld vliegen zat er ook niet in omdat we daar niet genoeg tijd voor hadden.
Dus heb ik wat overshoots gemaakt om in ieder geval naderingen te kunnen oefenen.

Tiesto in Gelredome

Vorig jaar was ik al bij het eerste DJ concert van de wereld geweest, het concert van Tiesto in de Gelredome.
Dit jaar waren er 2 concerten van Tiesto, zaterdagavond was mijn avond met Vincent, Herman en Harry; ik heb me uitstekend vermaakt, het was wat minder vernieuwend dan vorig jaar (dat was dan ook de eerste in zijn soort), maar desondanks hardstikke leuk. Bovendien hadden we het geluk dat de zomertijd ophield, en dat de nacht dus een uur langer duurde.

HET vernieuwende element was de 3D-flim als voorprogramma waar Tiesto zelf ook in mee deed – met de gebruikelijke 3D grappen als de hand het publiek insteken, en voorover buigen het publiek in.

Tiesto draaide veel voor mij onbekende platen, vorig jaar speelde hij veel meer van zijn eigen grote hits. Uiteraard wel platen in de stijl van Tiesto.

Het laatste uur was een speciaal uur: omdat de zomertijd afgelopen was hadden we dus een uur extra. Dit uur heeft Tiesto gevuld met platen die aangevraagd waren via zijn website. Allemaal bekende nummers dus – maar niet de grootste hits van hem wat ik eigenlijk wel een beetje verwacht had.

En nu op naar Innercity!

Baden-Baden

De laatste dag alweer in Baden-Baden; vandaag een bezoek aan Caracalla Spa. Het is een soort Thermae 2000 (Valkenburg bij Maastricht), veel baden van allerlei temperaturen met speciaal bronwater; en is er een saunalandschap aanwezig.
Het weer was zo goed dat we een hele tijd buiten op een ligstoel hebben liggen zonnebaden – en dat voor eind oktober!

Ook hier hebben we ons prima vermaakt, al vond ik het romeinse badhuis een stuk leuker – met name omdat ik zoiets nog niet eerder had meegemaakt (Vincent was er wel vaker geweest).

De rit naar huis verliep niet helemaal vlekkeloos – veel files in Duitsland (op zondagavond!), en een afgesloten A15 tussen Gorinchem en Rotterdam zorgden ervoor dat de rit dik 7 uur geduurd heeft.

Desondanks een geslaagd weekeinde!