Categoriearchief: Zonder tweets

Film: Munich

De film Munich gaat over de nasleep van de gijzeling van Israeliers door Palestijnen bij de olympische spelen in Munchen in 1972. De hoofdpersoon wordt door de Mossad ingezet om invloedrijke palestijnen in Europe te vermoorden.

Het is een lange en indrukwekkende film, het deed me denken aan Schindlers List. Een aanrader!

Appartement gekocht!

Vanaf vandaag kunnen we er niet meer onderuit – en dat willen we ook absoluut niet! Vincent en ik hebben een appartement gekocht in het centrum van Utrecht. Het ligt aan de Arthur van Schendelstraat, vijf minuten lopen van de Oude Gracht, en 10 minuten lopen naar het station.

Eind vorig jaar zagen we het op funda.nl staan; het appartement voldoet aan vrijwel alle wensen die we hebben: het heeft 5 kamers, is 141 vierkante meter groot, en ligt in het centrum van Utrecht.

Maandag 3 januari zijn we wezen kijken, en beide hadden we gelijk het idee van: ‘DIT IS HET!’.
De volgende dag zijn we gaan bieden, en aan het einde van diezelfde dag nog waren we eruit met de verkopers over de prijs. Heel snel dus.

Vandaag verloopt de laatste ontbindende voorwaarde van de koopakte. Op 1 maart krijgen we al de sleutel.

Nou nog mijn huidige appartement verkopen – die staat te koop op funda.nl. Zoek op specifiek adres naar Logger 304, Amstelveen.

EK Schaatsen

Dit weekeinde werd het europees kampioenschap schaatsen gehouden in Thialf, Heerenveen. Samen met een groep anderen ben ik ernaar toe geweest – vanuit Rotterdam met de trein.

In de trein zijn we geschminkt in allerlei vlaggen. Gaandeweg de rit werd de trein bonter en bonter gekleurd – door ons maar ook door andere Thialf-gangers.

Eenmaal binnen bleek dat we eigenlijk al te laat waren, het was lastig een plekje te vinden waar we nog wat konden zien. Maar na de eerste dweilpauze konden we al een paar treden naar beneden, en hadden we een prachtig zicht op de baan. Zie ook de foto-impressie.

Vincent is erg fanatiek als toeschouwer schaatsen – hij schrijft alle tussenstanden op, en is in staat allerlei zaken te voorspellen (records bijvoorbeeld) nog voordat de stadionspeaker of verslaggever zoiets doorgeeft.

Al met al een heerlijke, gezelige, en bij tijden ook spannende schaatsdag!

Innercity

Elk jaar in december is het dance feest Innercity, en dit jaar was ik dus ook weer van de partij, nu met Vincent en Mijndert.

We waren er eigenlijk iets te vroeg, maar na wat omzwervingen tussen de zalen vonden we uiteindelijk toch wat leuke muziek.
De organisatie had aardig uitgepakt met het thema Las Vegas, grappige zaaltjes en mooie decors.

Later in de nacht werd het echt goed! Op mainstage draaide Marco V, en die draaide een prachtige set. 1 uur en 3 kwartier continu dansen.
Daarna naar een andere zaal voor een set van Blank and Jones – die hadden Mijndert en ik al een keer gezien op Trance Energy enkele jaren geleden, en we wisten dus dat het goed was.

Hoogtepunt was wat mij betreft Marco V!

Thermae 2000

Via Airmiles had ik 2 kaartjes geregeld voor Thermae 2000[/url; vandaag was het tijd om ze te gebruiken. Met zijn 4en (Peter, Geertjan, Vincent en ik) togen we naar Valkenburg in het verre zuiden van het land.
Daar hebben we genoten van de thermale zwembaden en het saunalandschap.

Opvallend was de ‘aufguss’ in de buitensauna. In een half uur tijd word je ongeveer gaar gekookt doordat iemand steeds meer water op de kachel gooit en met een handdoek de hete dampen door de sauna heen wervelt.
Tussendoor kun je jezelf dan afkoelen met ijsklontjes.

Na de sauna en de hele rit terug naar Amstelveen hebben we gegeten in het restaurant Korea – zoals de naam al zegt een Koreaans restaurant.
Het eten was uitstekend, werkelijk een aanrader! Grappig detail was dat we een gasbrandertje op tafel kregen waarop het eten voor onze neus werd klaar gemaakt, en dat werd gebruikt om het eten warm te houden.

Het restaurant zit aan de Van Boshuizenstraat in Amsterdam op de grens van Amsterdam en Amstelveen.