Categoriearchief: Zonder tweets

We hebben de sleutel!

Jawel! Het nieuwe appartement is sinds vandaag van ons!
Op 4 januari bereikten we mondeling overeenkomst met de verkopers over de prijs, en vandaag was de overdracht.

Na het tekenen zijn we teruggegaan naar het appartement, en hebben we een fles champagne met zijn tweeen soldaat gemaakt om vervolgens naar een restaurant op de hoek te gaan.

Helaas kreeg Vincent daar een triest telefoontje – zijn moeder was net overleden. Dat zat er al een tijdje aan te komen, maar het ging toch sneller dan verwacht. Vincent is er na een snelle maaltijd naar toe gegaan om de eerste zaken te regelen.

Desondanks hebben we toch de eerst nacht doorgebracht in ons appartement!

Lang weekeinde Berlijn

Vincent moest voor een bespreking gister in Berlijn zijn. Dat was een mooie gelegenheid om er samen nog even tussenuit te gaan voordat we de sleutels van het nieuwe appartement krijgen.

Het weer werkte niet echt mee, gister heb ik veel in de stad gewandeld, maar het sneeuwde regelmatig en de lucht was erg grijs.

Desondanks heb ik alle bekende toeristische zaken van Berlijn gezien, en hebben we genoten van een lekker rustig weekeinde.

Appartement verkocht!

Mijn appartement heeft slechts 13 dagen te koop gestaan – zo snel was het verkocht. Heerlijk! Dat is in ieder geval een grote zorg minder.

De overdracht is gezet op 15 april, terwijl we de sleutel van het nieuwe appartement op 1 maart krijgen. 6 weken overlap dus, precies wat ik wilde.

De verhuisdata zijn nu ook bekend, Vincent gaat 1 april over, ik op 7 april.

Ben benieuwd hoe lang sietse.net uit de lucht is….

Trance Energy

Tijd voor een feest: naar Trance Energy!

Eerst zijn we (Mijndert en ik) naar Main Stage gegaan waar Rank 1 een live set deed.
Wat heeft live in deze wereld – een Apple gekoppeld aan een stel keyboards waarbij de spelers in feite niks hoeven te doen…
De set begon een beetje slap, maar aan het einde was het wel goed.
Dansen viel niet echt mee, het was ontiegelijk druk en er was maar weinig bewegingsruimte.

Daarna naar Marco V. op een ander podium. Marco speelde weer de sterren van de hemel – heerlijk! En ruimte zat om te dansen.

Als laatste tegen half 5 weer naar Main Stage voor Johan Gielen. Dat had ook een hoogtepunt moeten worden, maar de oude mannen konden het niet meer volhouden, dus dan maar naar huis…

Vliegen: Hoogeveen/Ameland

Vluchtnummer 235
Vluchtnummer 236

Op de grond leek het zulk mooi weer – maar helaas, eenmaal in de lucht was het een grote grijze massa.
Maar dat deerde mij en John niet; we zijn lekker een dagje wezen vliegen!

De kist wilde niet echt geweldig starten, dus de monteur er voor de veiligheid maar bij geroepen. En die had de kist natuurlijk binnen een paar tellen aan de gang.
Ik heb het eerste been naar Hoogeveen gevlogen, daar was ik nog nooit geweest.
Na de lunch vloog John naar Ameland waarna ik de yoke weer overnam voor de reis terug naar Hilversum.

Op de terugweg zijn we een stuk over het Ijsselmeer gevlogen. Doordat het zo grijs was, was de horizon nauwelijks zichtbaar. Ik heb daar maar een soort blindvliegoefening van gemaakt – alleen op instrumenten vliegen. John keek naar buiten om te kijken of we geen andere vliegtuigen uit de lucht zouden vliegen. Ging redelijk goed, nog niet verleerd dus.