Categoriearchief: Zonder tweets

Madrid 2007: Dag 2

Het ontbijt verloop chaotisch; alle tafels zijn bezet, borden zijn op, koffiekoppen zijn op, jus glazen zijn op, er zijn geen lepels en messen, en ook aan het lopend buffet is vanalles op. Met veel moeite sprokkelen we de benodigdheden bijelkaar en kunnen uiteindelijk aan het ontbijt beginnen.

Het weer is prachtig, blauwe lucht en 12 graden. Er loopt een kabelbaan naar een ander stuk van Madrid en we besluiten die trip te gaan maken. Vanaf het eindpunt van de kabelbaan moet je een prachtig uitzicht over de stad hebben, zeker met dit weer.
Helaas is het cafe/restaurant met het uitzichtpunt gesloten wegens verbouwing, we krijgen niet de hele skyline van Madrid te zien. Desondanks toch een leuke indruk gekregen van de stad, er zijn maar 4 echt hoge gebouwen, de rest komt niet veel verder dan 5 verdiepingen ofzo.

Terug in de stad gaan we naar het paleis, dat is wel leuk maar ook weer niet heel bijzonder.

We wilden nog wat boodschappen doen in Madrid, kleding kopen. Aan het eind van de dag duiken we de drukte in en bezoeken onder andere het gigantische warenhuis El Corte Ingles. Dat warenhuis is zo groot dat het in de binnenstad over verschillende gebouwen verspreid is.
Op de herenafdeling blijkt dat eigenlijk alleen maar merkkleding verkocht wordt voor veel te hoge prijzen; het winkelen lukt niet echt. Bovendien is het erg, erg druk. We besluiten morgenochtend nogmaals te proberen in een ander deel van de stad.

’s avonds eten we in een modern restaurant, gisteravond stonden we hier ook al voor de deur maar het was toen vol; vanavond waren we op tijd en konden er lekker eten.

Lees verder

Madrid 2007: Dag 1

Vorig jaar zijn we rond kerst en oud/nieuw naar Parijs geweest, dit jaar is het Madrid geworden. Vandaag, 2e kerstdag reizen we af met de trein naar Schiphol, en vervolgens per KLM naar Madrid. Na een voorspoedige trip komen we tegen 2 uur ’s middags in ons hotel aan; we laten onze boeking in het hotel zien waarna het meisje achter de balie zegt ‘I am sorry, we have no room, we have problems on the first floor’. Gelukkig was er wel iets geregeld, ze ging met ons naar buiten en bracht ons naar een ander hotel van dezelfde keten zo’n vijf minuten lopen verderop.

Het hotel zit vlakbij de Gran Via, een grote straat die de stad van oost naar west enigszins doormidden snijdt. Ten noorden van de weg zit de buurt Chueca met veel kleine winkeltjes en ’s avonds veel homoleven. Aan de zuidkant vlakbij ons in de buurt zijn de straten met grote warenhuizen a la Bijenkorf en V&D, het aparte is dat het er overdag niet al te druk is, maar ’s avonds extreem druk. Dit komt waarschijnlijk omdat de winkels tussen 2 en 5 dicht zijn, en daarna tot 8 uur weer open. Of het heeft misschien iets met de kerstperiode te maken.

Deze eerste middag/avond verkennen we de buurt enigszins en bezoeken de grote kathedraal naast het paleis; van buiten is het indrukwekkend, maar van binnen valt het een beetje tegen.
’s avonds eten we heerlijke tapas ergens in Chueca.

Lees verder

Sneak Preview: Gone baby gone

Vorige week was dus toch niet de laatste sneak, deze week wel want volgende week dinsdag is het 2008.

Als een meisje verdwijnt, en het politieonderzoek niet wil vlotten huurt de tante van het meisje twee detectives in. De twee gaan, ondanks dat ze met dit soort vermissingen geen ervaring hebben, voortvarend aan de slag en komen achter allerlei gekke dingen. Aan het eind komen ze voor een dilemma te staan.

Gone baby gone is een spannende film, ik had het eind iets spectaculairder verwacht. Wel een aaanrader.

Kerstavondsauna

Sinds we in Utrecht wonen gaan we regelmatig naar Sauna de Heuvelrug in Veenendaal, het bevalt ons daar prima omdat er op saunagebied veel te doen is en omdat de sfeer er zeer gemoedelijk is.
Voor deze kerstavond hadden ze een speciaal arrangement verzonnen: de Joulu. Dit is een finse saunatradtie voor onder andere het uitdrijven van kwade geesten.
Wij hadden ons ingeschreven voor dit arrangement en hebben er erg van genoten. het arrangement was inclusief een paar drankjes buiten bij de open haard, een verhaal over de traditie, een maaltijd en twee opgietingen in de hooibergsauna waarbij we met zijn allen in de sauna kerstliedjes zongen (ja, ik ook!).

Het was erg geslaagd, hopelijk gaan ze dit soort dingen vaker doen.

Sneak Preview: P.S. I Love You

Gerry en Holly wonen samen en zijn min of meer gelukkig. Vervolgens komt Gerry te overlijden, en weet Holly geen draai meer te geven aan haar leven.
Dan komt er een brief van Gerry, alsof hij voorzien heeft dat Holly haar leven niet meer op zou pakken, en via een hele rits opdrachten probeert hij haar weer op het juiste pad te krijgen.

P.S. I love you is een redelijke romantische komedie, maar wat mij betreft niet meer dan een zesje waard.

In de pauze was er een quiz, omdat dit officieel de laatste sneak preview van het jaar is wordt er een en ander uitgedeeld. Vincent was een van de gelukkigen die naar voren mocht komen en mee deed met de quiz. De hoofdprijs was een mountainbike, de tweede prijs een groot modelvrachtwagen van Coca Cola; de troostprijzen waren webcams. Omdat Vincent de eerste en tweede prijs niet zag zitten begon hij antwoorden aan andere kandidaten voor te zeggen, zodoende kreeg hij uiteindelijk een webcam…