Categoriearchief: Zonder tweets

Verhuizing Vincent

Het is achter de rug – Vincent is over naar Utrecht.
Het verhuizen ging in een razend tempo: om half acht stonden de verhuizers voor de deur. Met een lift werden alle spullen naar beneden gebracht, inclusief de piano. De piano viel niet mee, die was binnengekomen met een takel, en dat is een stuk eenvoudiger dan met een lift. Maar de heren hebben het toch voor elkaar gekregen. Om kwart over tien zat alles in de vrachtauto.

In utrecht werden alle spullen weer met een lift door het raam naar de 3e en de 4e verdieping getild. De verhuizers waren rond 12 uur ter plekke, en kwart over twee weer onderweg naar huis. Dat ging ook zeer vlot dus!
Dit keer ging de piano niet met lift van de verhuizers naar boven, maar met de lift van het appartementencomplex, dat vonden de verhuizers een stuk veiliger.

Het uitpakken kan beginnen!

Verbouwing nieuwe appartement (8)

Na vele dagen hard werken is het gelukt: de verbouwing is klaar! En dat is maar goed ook want morgen gaat Vincent verhuizen.
Ongetwijfeld zijn er nog een berg klusjes te doen, maar dat kan achteraf nog wel. De trap moet bijvoorbeeld nog ontdaan worden van de vloerbedekking, er moeten nog planken in de bergkast gemaakt worden, en op de kamer van Vincent; hier en daar moeten nog plintjes gemaakt worden. Deuren en kozijnen moeten geverfd worden; balkon en dakterras schoongemaakt. Maar dat kan later allemaal nog wel.

Afgelopen dagen heeft Vincent alles thuis ingepakt en klaar gemaakt voor de verhuizing, vandaag heb ik meegeholpen om vanalles van de muren af te schroeven en apparaten af te koppelen. Morgen gaat de hele huisraad naar Utrecht!

Verbouwing nieuwe appartement (7)

We hebben het bad in gebruik genomen! De badkamer is nu bijna af; morgen moet alleen nog de radiator, de douchecel en de handdoekenhouder opgehangen worden.

De schilder is in de woonkamer begonnen te verven.
Gister hebben mijn zus en ik een groot deel van mijn werkkamer gewit, de schilder heeft die vandaag afgemaakt.

Verbouwing nieuwe appartement (6)

De badkamer is nu zo goed als klaar, alleen nog de kranen, douchecel en wastafels monteren.

Vandaag is in de woonkamer de vloer geschuurd en de eerste keer gelakt (ik heb wat foto’s toegevoegd; ik denk dat in totaal 3x lakken nodig is. Dat gaat morgen gebeuren.
Volgende week moeten dan nog de gang en mijn werkkamer geschuurd en gelakt worden.

Wat nog moet gebeuren: afbouwen badkamer; verven slaapkamer; wandkast in de slaapkamer monteren; laminaatvloer slaapkamer/hal boven leggen; lakken van de vloer beneden; woonkamer/keuken/werkkamer van mij volledig verven.

Over 2 weken gaat Vincent verhuizen, over 3 weken ga ik. Het lijkt nog steeds haalbaar!