Categoriearchief: Zonder tweets

Voorlichtingsavond nieuw stationsgebied

Het stationsgebied, inclusief Vredenburg, gaat de komende jaren flink op de schop. Er komt een nieuw trein/tram/busstation, een nieuw muziekcentrum, de Catharijnesingel bij de Mariaplaats wordt weer water in plaats van asfalt, en nog veel meer.

Vanavond werd voorlichting gegeven over de verbouwing van het station (OV-terminal genaamd), dit omdat er vergunningen moeten komen om een en ander te veranderen in de omgeving; tot eind deze maand kan bezwaar gemaakt worden.
Uit de zaal kwamen voornamelijk vragen van direct omwonenden: hoeveel geluidsoverlast gaan ze krijgen? Het antwoord was niet echt duidelijk; ja er komt wat overlast, maar hoeveel…

Wat ik erg leuk vond was dat een goede indruk gegeven werd over hoe het allemaal zou moeten gaan worden (er kan nog wel wat veranderen in de plannen).
Veel in formatie is te vinden op https://www.cu2030.nl (zie je in 2030); als je geintereseerd bent wat er allemaal te gebeuren staat dan moet je die site regelmatig raadplegen.

Hier vind je alle projecten; er is ook 3d video over hoe de nieuwe OV terminal (bus/tram/treinstation) eruit komt te zien.

Er lag ook een zelfbouw maquette van de OV-terminal; zodra die af is zal ik wat foto’s laten zien.

Sneak Preview: The Black Balloon

Als Thomas en zijn familie verhuizen naar een nieuwe stek en hij op een nieuwe school terecht komt, wil hij graag als gewone schooljongen meedoen. Maar als zijn zwangere moeder het rustig aan moet doen, moeten Thomas en zijn vader zorgen voor zijn oudere autistische broer Charlie.

Voor Thomas is het een enorme uitdaging, hij wil graag een gewone scholier zijn maar dat valt met Charlie niet mee. Zijn nieuwe vriendin Jackie helpt hem door zijn frustraties heen waardoor het uiteindelijk beter met hem gaat.

Het duurt even voor je door hebt wat er allemaal speelt in de film. Uiteindelijk is The Black Balloon weinig verrassend; een zesje.

Blog bijgewerkt

Na maanden nauwelijks iets geblogd te hebben behalve sneak previews ben ik er weer eens voor gaan zitten, en heb ik vanaf begin februari allerlei zaken toegevoegd.

Mocht je het leuk vinden: scroll naar beneden op zoek naar Railz Miniworld (3 februari); alles daarna, op de sneaks na, is nieuw toegevoegd.

Autocross Meerkerk

Vroeger, in mijn middelbare schooltijdperk, ging ik regelmatig met schoolvriendjes naar autocross wedstrijden in Friesland, maar sinds ik weg ben uit Friesland kom ik nog maar zelden bij een autocross.

Vandaag, tweede pinksterdag, was een autocross bij Meerkerk, daar ben ik naar toe geweest. Het was leuk om weer eens te zien – het is nog nauwelijks veranderd op wat veiligheidsregels na zoals verplichte verlichting achterop de auto’s en het publiek wat verder van het circuit. Verder nog steeds een lange opsomming via de speaker van alle sponsoren, alleen maar nederlandstalige muziek en de verplichte friet en hamburgers. Ik vond het heerlijk om er weer eens bij te zijn.

Ik had mijn fototoestel bij me; kijk maar eens op het fotoverslag van Autocross Meerkerk 2008.

Fotocursus

Nu ik een fototoestel heb met veel (instel-)mogelijkheden vind ik ook dat ik ermee om moet kunnen gaan, daarom ben ik op fotocursus geweest. Ik had op een startersavond van de Rabobank een fotograaf ontmoet die ook cursussen wilde gaan geven, ik heb gelijk gezegd dat ik belangstelling had.

Vandaag was dus de dag, het was de tweede keer dat hij de cursus gaf. Het ochtenddeel was theorie over diafragma, sluitertijden, iso, enzovoort, ’s middags zijn we de natuur bij Bunnik ingegaan om de theorie in praktijk te brengen.

Ik had al heel wat gelezen over de theorie, het enige nieuwe wat ik hoorde is hoe je met fatsoen een lichtmeting doet in de volledig manuele mode van de camera, tot nu toe liet ik dat altijd over aan de camera; maar nu weet ik ook hoe ik dat handmatig moet doen.

De middag was leuk om te doen, met een stuk of 8 gelijkgestemde mensen allerlei foto’s maken van vanalles en nogwat. Het enige wat aan de middagcursus verbeterd zou moeten worden (en gaat worden) is dat het wat gestructureerder verloopt – niet ieder voor zich maar gezamelijk opdrachten doen.

Al met al een leerzame dag; de cursusleider zinspeelde op een dag met een clubje mensen in een stad foto’s te gaan maken. Als hij dat gaat doen, dan ga ik mee!