Cruise NY – UK 20: Van boord in Southampton

En dan is zomaar de cruise voorbij. Om acht uur de deur uit met de laatste spullen ingepakt in de rugzakken, de koffers zijn al verdwenen. Ontbijten en op naar het theater waar we om 9:20 verwacht worden. Onderweg zien we een stroom mensen richting uitgang lopen, we sluiten bij ze aan en even later wandelen we het schip af. In de aankomsthal staan de koffers netjes op ons te wachten in de vijfde rij, ze zijn per dek gesorteerd.

We hebben een heerlijke cruise gehad, maar het zal wel de laatste zijn met de maatschappij Cunard, met name het verplicht formeel gekleed zijn elke dag na zes uur is niet aan ons besteed. Ook de leeftijdsgroep is erg eenzijdig, bij onze vorige cruise was het veel diverser en daar was het vertier ook meer op afgestemd.

Vincent heeft op de boot een paar dagen geleden twee overnachtingen geboekt in Southampton, daarna nog een nacht in Londen. Ik heb toen voor zondag twee treinkaartjes geregeld van Londen naar Rotterdam, daarmee werd ook duidelijk hoe we de laatste dagen van de vakantie gaan invullen.

Ons hotel in Southampton ligt op een kwartier lopen van de boot, daar hebben we geen taxi of zo voor nodig. Anderen maken zich allemaal zorgen of er wel voldoende taxi’s beschikbaar zijn, of dat hun geregelde transfer wel gaat lukken. Er staan trouwens taxi’s zat.

Een kwartier later staan we in The Star Hotel maar inchecken gaat voorlopig nog niet lukken. Dat kan vanaf twee uur en het is pas tien uur. Dus wandelschoenen aan, ingress aan en wandelen maar. Ik heb een banner uitgezocht van zo’n 20 kilometer en die gaan we in twee dagen doen. Rond twee uur lopen we ‘even’ terug naar het hotel – door de banner waren we ondertussen op drie kwartier loopafstand van het hotel geraakt.

Inchecken, ijsje eten, en weer drie kwartier lopen naar waar we gebleven waren om de banner te vervolgen. Onderweg, als er wat regen dreigt, duiken we de pub Rockstone in om wat te drinken (voor mij een mango biertje). Daarna maken we de eerste helft van de banner af onder de paraplu, morgen verder.

Het is trouwens wel een banner met een handicap, bij elk van de 42 missies zit een vraag die we correct moeten beantwoorden. De banner heet ‘Oh when the Saints’ en gaat over de voetbalclub van Southampton, de vragen gaan onder andere over die voetbalclub. Veel antwoorden kunnen we via Google vinden maar twee vragen komen we niet uit. Ik neem contact op met de maker van de banner, gelukkig reageert hij en kan hij ons verder helpen.

Eten doen we onderweg bij Scholars Arms (wapens van scholieren?), eindelijk weer eens wat gewoner eten in plaats van de luxe maaltijden aan boord, ook wel weer eens lekker!