Categoriearchief: Zonder tweets

Vliegen: aerobatics les 7

Vluchtnummer 270
Vluchtnummer 271

Alweer een les; geen nieuwe dingen maar vooral herhalen: stijle bochten, wing-overs, barrel rolls, loops, en spins.
Ik had er niet op gerekend, maar aan het eind van de les zei Sebo het weer: ga die oefeningen maar alleen doen!

Dit werd dus mijn 2e solo aerobatics met als nieuwe elementen de loop en de spin. De loop had ik naar mijn eigen gevoel goed in de klauwen, maar de spin twijfelde ik, vóór de les, zelf over. Je moet bij het uitvoeren van de spin tellen hoeveel slagen je doet; na 1 of anderhalve slag moest ik dan de machine uit de spin halen, maar ik had erg veel moeite met het tellen van de slagen, de wereld draait zo vreemd onder je door.
Maar tijdens de les ging het plotseling goed, en Sebo stuurde me in mijn solo naar 3500 voet voor een spin van 1 slag. En dat ging uitstekend, na iets meer dan 1 slag was ik uit de spin en ik had slechts 700 voet verloren.
Ook de andere oefeningen gingen prima, op één mislukte barrel roll na…

Weer een mijlpaal bereikt!

Film: C.R.A.Z.Y.

Vincent heeft me meegenomen naar deze film omdat hij zich afspeelt in Quebec, waar we net op vakantie geweest zijn.
Alleen speelde de film zich nauwelijks op straat af; er waren helemaal geen beelden van Quebec.

Desondanks een hardstikke mooie film. Het gaat over een jongen in de jaren 60-70 die homo-in-de-dop is, maar er niet mee voor de dag durft te komen, mede door de houding van zijn vader.

Het is prachtig gefilmd, en de muziek is mijn jeugdmuziek -heerlijk! Verder mooi gefilmd met leuke speelse effecten; humor en drama; alles zit erin.

Aanrader!

Sneak Preview: Requiem

Dit is nou typisch een film waar ik nooit naar toe zou gaan als ik de beschrijving gelezen zou hebben. Het gaat over een meisje die opgroeit in een diep-religieuze omgeving, maar daar zelf weerstand tegen heeft. Die weerstand uit zich in epilepsie aanvallen.
De Duitse film is gebaseerd op ware gebeurtenissen, en kent een dramatisch einde.

Het was een mooie, intrigerende film.

Vliegen: aerobatics les 6

Vluchtnummer 269

De zesde les; na de solo van vorige keer hebben we de bekende oefeningen herhaald, en er bovendien een paar loops en spins bij gedaan. Als klap op de vuurpijl moest ik 4 figuren achterelkaar uitvoeren: spin – loop – barrel roll – wingover. En dan maar proberen je orientatie op orde te houden, en de snelheid niet uit het oog te verliezen…
Het ging niet slecht, en Sebo was in ieder geval tevreden over de voortgang!

Schouwburg Utrecht 65 jaar

De schouwburg van Utrecht bestaat 65 jaar, en dat wordt gevierd met een soort jubileum revue. Lei had mij erop attent gemaakt, mede omdat hijzelf mee doet met het koor waar hij in zingt: Cantatori del duomo. Er zijn 5 voorstellingen, wij zijn vanavond dus geweest.

De voorstelling wordt uitgevoerd door een aantal Utrechtse artiesten en koren, aanelkaar gebreid door de ‘feestcommissie’ die, op de momenten dat ze aanwezig zijn, iets over de geschiedenis van de schouwburg vertellen.
Helaas gaf dat nogal een rommelige indruk, de feestcommissie kwam meestal alweer op als een artiest nog bezig was met zijn of haar voorstelling. Desondanks heb ik wel genoten van de avond – het meest nog wel van de verhalen van de cassiere.