Categoriearchief: Zonder tweets

Feest Capgemini Outsourcing

Mijn werkgever, Capgemini Outsourcing, gaf een feest om het prima jaar met zijn allen gezellig af te sluiten. Het feest was bij Bob’s Party Palace in Uitgeest.
Vincent en ik zijn er naar toe geweest; we vonden het uitermate gezellig; er waren wat artiesten uitgenodigd, en die konden de sfeer er redelijk goed in houden.

Dat Jan Smit zou komen zingen wisten we al, maar er zou nog een grote artiest komen, en dat bleek Gerard Joling te zijn. De optredens waren eigenlijk in de verkeerde volgorde gezet. Mariska Kolk (spreekstalmeesteres en zangeres deze avond) had als eerste gemoeten, daarna Jan Smit en als laatste Gerard Joling. Gerard stond echter als eerste van de drie geprogrammeerd, en kreeg gelijk de zaal op gang. Jan en Mariska konden dat niet evenaren.
Het was leuk om eens met mijn collega’s een feestje te vieren.

Vlakbij zit een Van der Valk hotel, daar zijn we blijven slapen. Het is werkelijk een mega-hotel, het was nog een behoorlijke wandeling binnen het hotel om bij onze kamer te komen…

Film: An Inconvenient Truth

Vincent wilde graag naar de film An Inconvenient Truth van Al Gore (de ex-vice-president van Amerika). Hij draait in het Louis Hartlooper Complex, dus daar zijn we naar toe gewandeld.

De film is een documentaire over hoe Al Gore de wereld aan het verstand wil krijgen dat we iets aan onze CO2 uitstoot moeten doen om de opwarming van de wereld te beperken. Je ziet hem her en der presentaties geven over statistieken die aantonen dat het niet goed gaat met de aarde, afgewisseld met beelden van de veranderende wereld.
Wat ik miste was het aandragen van oplossingen, in de presentaties wordt alleen maar geconstateerd dat het niet goed gaat, niet hoe je het op moet lossen.

Ik kan niet zeggen dat het echt boeiend was, ik vond de film enigszins teleurstellend.

Sneak Preview: The Holiday

Ah, eindelijk een film, The Holiday, die gewoon eens een keer niet voor mij bedoeld is, en absoluut niet mijn genre is: een romantische komedie.
De film gaat over twee vrouwen die rond de kerstdagen zich erg alleen voelen, en twee weken lang in elkaars huis gaan wonen. Een echte verstand-op-nul film op sinterklaasavond.

Weissensee: voorbereidingen (3)

Nu was het mijn beurt voor nieuwe schaatsen – noren met hoge enkelsteunen; het zijn klapschaatsen waarbij het ijzer ook vastgezet kan worden, dan zijn het ‘gewone’ noren.

Ik heb 2 uur op de nieuwe schaatsen gestaan, dat is zo’n 40 kilometer. Het gaat de goede kant op!

Concert: The Gents

Gisteravond zijn Peter en Geert-Jan langs gekomen om te eten, drinken, overnachten en vandaag mee te gaan naar een concert van The Gents in Vredenburg hier in Utrecht. The Gents bestaat uit een 18-tal zangers die vandaag allemaal Duitse klassieke liedjes zongen.
Het is niet echt mijn genre (wel van Vincent, Peter en Geert-jan die zelf ook zingen danwel gezongen hebben), maar het was toch mooi om mee te maken; de heren van The Gents kunnen uitstekend zingen.

Het was voor mij de eerste keer in Vredenburg, en misschien ook wel de laatste keer want Vredenburg gaat verdwijnen zodra de grootse plannen voor het station en Hoog Catharijne in Utrecht van start gaan.
De zaal is een mengeling van beton, hout en rode bekleding van de stoelen. Het ziet er in eerste instantie wel grappig uit, maar als je wat langer rond kijkt is er toch wel veel beton, en is het hout aan renovatie toe. Met de akoestiek is in ieder geval niks mis – het klonk prachtig.